Skargi i Wnioski - Komenda Powiatowa Policji w Świebodzinie

Biuletyn Informacji Publicznej

Skargi i Wnioski

Skargi na działalność Policji

 

 

Skargi na działalność Policji można kierować do kierowników jednostek policji, jak również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków w Komendzie odbywa się każdego dnia od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-15:30

Komendant Powiatowy Policji w Świebodzinie lub I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Świebodzinie, przyjmują, po uprzednim umówieniu, obywateli w sprawie skarg i wniosków w każdą środę od godziny 11.00 do godz. 17.00 w siedzibie Komendy Powiatowej Policji w Świebodzinie przy ulicy Zielonej 2. W przypadku, gdy środa jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie obywateli odbywa się w najbliższy dzień roboczy. Szczegółowe informacje w tej sprawie można uzyskać w Sekretariacie Komendanta telefon 47 79 35 200 .

Ponadto, codziennie w godzinach urzędowania ( 7:30 - 15:30 ), wszelkie informacje w tym w sprawie skarg,   można uzyskać w Sekretariacie Komendy Powiatowej Policji Świebodzin:

  • telefon resortowy 79-35200 
  • miejski 47 79 35 200
  • lub po godzinie 15:30 przez Dyżurnego Komendy Powiatowej Policji Świebodzin:  telefon resortowy 79-35211, telefon miejski 47 79 35 211

***

Procedura przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków, została uregulowana w niżej wymienionych przepisach prawa powszechnego:

- Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dziennik Ustaw Numer 78, pozycja 483, z późniejszymi zmianami);

- Ustawie z dnia 14 czerwca 1960 roku. Kodeks postępowania administracyjnego (Dziennik Ustaw z 2018 roku. pozycja 2096 zmieniona);

- Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dziennik Ustaw Numer 5, pozycja 46).

Zagwarantowane każdemu w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej prawo składania skarg i wniosków do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych realizowane jest na zasadach określonych przepisami działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego.

Zgodnie z aktualnie obowiązującym stanem prawnym, każdy ma prawo składać wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.

Powszechny charakter skargi i wniosku powoduje, że prawo takie przysługuje zarówno osobom prawnym, fizycznym jak i niedysponującym pełnią praw, niezależnie od posiadanego wieku i obywatelstwa.

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu, przy czym te niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Skargi i wnioski dotyczące działalności Policji, należy kierować do właściwych kierowników jednostek organizacyjnych Policji woj. lubuskiego, ale można je także składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich.

***

Rzecznik Praw Obywatelskich,

Aleja Solidarności 77,

00-090 Warszawa

Przyjęcia Interesantów:

Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich

Poniedziałek w godzinach 9.00 – 17.00

Od wtorku do piątku w godzinach 9.00 – 15.00

Telefon: 22 55 17 760, 22 55 17 811

Centrala: 22 55 17 700

 

Pełnomocnik Terenowy w Gdańsku (dla województwa zachodniopomorskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego)

Ulica Chmielna 54/57

80-748 Gdańsk

Sekretariat (+48) 58 764 73 02

fax (+48) 58 764 73 03

Przyjęcia interesantów:

Telefon (+48) 58 764 73 03

Poniedziałek w godzinach 10.00-17.00

Wtorek, środa, czwartek w godzinach 9.00-15.00

 

Pełnomocnik terenowy w Katowicach (dla województwa śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego)

Ulica Jagiellońska 25 pokój 122

40-032 Katowice

Telefon (+48 32) 72 86 800

Fax (+48 32) 72 86 823

Przyjęcia interesantów:

Poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 9.00 do 15.00

Wtorek w godzinach od 10.00 do 17.00

 

Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu ( dla województwa dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego)

Ulica Wierzbowa 5

50-056 Wrocław

Sekretariat (+48) 71 34 69 115

Fax (+48) 71 343 43 25

Przyjęcia interesantów:Telefon (+48) 71 34 69 100

Poniedziałek, wtorek, czwartek w godzinach od 9.00 do 15.00

Środa w godzinach od 10.00 do 17.00

Linki: strona główna Rzecznika Praw Obywatelskich www.rpo.gov.plFormularz elektroniczny http://www.rpo.gov.pl/wniosek/

Metryczka

Data publikacji : 12.02.2021
Data modyfikacji : 27.03.2023
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Świebodzinie
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Dzienuć Przemysław
Osoba udostępniająca informację:
Dzienuć Przemysław KPP Świebodzin
Osoba modyfikująca informację:
Marcin Ruciński
do góry